Current updates:
This place where you know the real of me. Do follow guys

Tuesday, 4 December 2012

Casper Love \ Bab 1 : Sunyi /





“ Hey ! budak miskin . Nyah kamu dri sini ! aku tak nak tngok muka kau tu lagi “ suatu jeritan telah mengejutkan Alice yang riang bermain bersama kawan baiknya , Engelina. Lalu mereka berdua menoleh belakang , alangkah terkejutnya apabila melihat Sheba and The Gang berdiri sambil menunjukkan muka tak puas hati + bajet comel mereka tu ..

“ Kenapa dengan korang semua ? Apa salah yang saya buat sampai tiba-tiba je awak semua marahkan saya ? “soal Alice dengan lemah lembutnya  . “ engkau tanya apa yang kau dah buat ? Hey ! ngko tau tak,disebabkan engkau lah Ryan tidak layan aku ! “ tengking Sheba sambil memegang  kolar baju Alice dengan kuatnya . 

“ Ry..Ryan ? apa kena mengena si budak Poyo tu dengan saya ? “

“Kau tanya lagi apa yang kau dah buat dengan Ryan ? Hei , kau nak tahu ? Ryan cakap dengan aku yang dia tak suka dekat aku sebab hati dia rasa bagai dicuri oleh seseorang yang cantik jelita iaitu Alice . Setahu aku, aku lah yang cantik , jelita , Hot dan awesome  kat sekolah sini.Aku dah korbankan segala-segalanya hanya untuk Ryan tetapi ada makhluknya yang sial ni datang dan merosakkan segala-segalanya . hidup aku dah berubah tak seperti dulu lagi sbb ngkau lah ! Aku benci kau selama-selamanya  ! “

                                                                                                            ******************************************************

Actually , Sheba ada seorang  jejaka tampan yang amat dia gila-gilakan . Malah , dia sanggup buat apa saja untuk Ryan supaya dia dapat mencuri hati Ryan . Tetapi , sayangnya hati
Ryan lebih suka kepada Alice,seorang budak yang cantik dan rupawan malah dia seorang  yang pandai . Alice tak suka pun dekat Ryan tu krn bgi Alice tiada jejaka pun di sekolah dapat memikat hatinya .Kesian Alice ,disebbkan Ryan tuh minat kat dia habis dia dibuli setiap hari oleh Sheba & The Gang.

Ayah dan ibu Alice meninggal dunia sejak Alice berumur 6 tahun. Mereka meninggal akibat  dibaham harimau ketika mereka mencari  makanan untuk diberi kepada keluarga . Sedihkan ? pengorbanan ibu bapa yang sanggup meredah hutan demi anak .Skrang , Alice tinggal sebatang kara di rumah kayunya yang hampir reput  tuh .. Dia membuat kerja sambilan pada hari cuti dan duit yang dia hasil diguna untuk menjelaskan segala yuran dan barang  keperluan .

******************************************************

Alice dah tak tahan lagi dengan Sheba & the gang sbb mereka selalu buli  dia . Dalam masa yang sama , Engelina dah semakin berjauhan dengan Alice dan tidak menegur . Engelina juga rasa benci dengan Alice sbb  jejaka yang dia minati sejak dari kecil lagi minat kepada Alice  iaitu Ryan.Sungguh tak sangka rmai sungguh yang tergila-gilakan Ryan . Hampir satu sekolah budak perempuan minat kat dia .  biasalah Ryan tuh berkarisma lah jugak dan dia juga seorang yang kaya raya . Tpi , kesian lah kat Alice. Semua budak perempuan suka sangat buli dia dan berjauhan dengan dia sejak mereka semua tahu yang Ryan minat si Alice tu .Alice sangat sunyi sebab kehilangan ramai kawan-kawannya.



“ ARRRRRRRRGHH !!!!! aku tak tahan dengan semua kawan aku ! kenapa diorang buat begitu kepada aku smpai aku dipulaukan hanya disbbkan mamat tu aje ! “  Alice meluahkan perasaannya sambil berdiri di atas bangku yang dibina oleh ayahnya . Disitulah tempat dia selalu luahkan perasaannya katanya tempat yang indah kerana  ada bunga-bunga tumbuh di sekitar ,rama-rama yang terbang di siang hari dan firefly yang berkunang-kunang di tengah malam.Cantik , kan ? 









0 pelawak yang termahsyur:

Post a Comment