Current updates:
This place where you know the real of me. Do follow guys

Monday, 26 November 2012

Koleksi Cerita Lawak


                                                   teddies , baca lah cerita lawak ni .. :)
Assalamualikum , hye !


Arini aku x nak berluahan pun , aku just nk share funny story je .. sorry , aku dh lama x update . ceh , bajet macam ramai org dtg . aku rasakan semua bende yang aku tulis dalam blog ni mcam diriku ini cakap sorang-sorang . kesian aku .. waaarrghhh ! tpi , tkper .. aku tak kesah pon kalau xder org . aku harap esok esok ada org dtg kat blog aku yang simply simple ni ..

Okaay2 , kite teruskan baca cerita yang kaitan dgn tajuk kita harini .. [ NOWLOADING | 99.99% ]

**************************************************

asal usul nama SELAMAT.
pada suatu hari ali dan mat pergi memancing.tiba-tiba kasut yang dipakai oleh ali jatuh.ali menyuruh mat mengambil kasutnya.semasa mat hendak menyelam,ali pun bercakap SELAM MAT,SELAM MAT,SELAM MAT

apasal lembu tak panggil kerbau sebab kalau lembu jadi kerbau macam nak cari binatang yang di panggil lembu

Rosli:Mana Jamal ni.
Harun:Kau ada tak nombor tefon Jamal.
Rosli:Tak tahu pulak aku.
Harun:Nak buat macam mane yea. Aku tahu,biar aku telefon dia (Jamal) tanye no.tel dia.
Harun:Aik.

PERNAH TAK AWAK LIHAT SABUN MANDI, AYAM MASAK KARi?
mesti tak pernah...kalau pernah, takutlah..ade ke ayam pegi dapur dah tu dia masak kari. same macam sabun mandi, ade ke sabun tu yg mandi..kan kita yg mandi, menggunakan sabun tu.

Dalam malaysia ni buat pe diorang gi bubuh TV pd motor, kereta, lori, bas tak cukup depan, belakang pun diaorang bubuh TV gak,tapi kapal terbang dengan basikal tak bubuh, kenapa? Sebab... kena gi Terengganu dulu. ( Plat no )

kalau mu pandai sangat cuba teka. Ada berapa selekoh dari temerloh ke kuantan? jawablah..jawablah.. aku tau engko tak tau tak per lah jawabnya 2 jer ( left & right )

mana lebih mahal? ayam ke telor ayam? jawapannya: lori ayam sebab: lori yang bawak ayam ke kedai utk di sembelih lagi mahal harganya dari ayam sekor ataupun telor ayam sebiji berbanding sebuah lori

Binatang apa.. dari jauh nampak macam harimau..dekat sikit nampak macam kerbau..dekat lagi nampak macam beruang..dah dekat sangat nampak macam kucing..?emm..kalau dah dekat macam kucing.. kucing la..pasal dari jauh kabur-kabur lagi

seorang perenang professional ditemuramah oleh wartawan mengenai pengalamannya berenang di setiap sungai di Malaysia wartawan: pada pandangan encik, sungai manakah yang paling mencabar buat encik? perenang: sungai lembing,pahang wartawan: kenapa sungai lembing? perenang: sebab itulah sungai paling tajam di malaysia.

Adik : Kak, kak, TOM JONES dah tukaq nama tau...
Kakak : Nama apa???
Adik: TOM YAM.....


Selepas rumahnya dilanda banjir, kakak bercadang untuk menukar kereta proton saganya kepada kancil,tetapi abang mencadangkan agar ia membeli kereta kelisa sahaja kerana kata abang,kalau banjir melanda lagi kita akan selamat kerana kelisa boleh 'berenang'....

Perompak : Wang atau Mati......?
Meo : tak ada wanglah / takut mati. (dlm fikiran)
Perompak : cepat pilih !!!!
meo : tak dapatlah buat pilihan.... Panik
Perompak : Cepat......
Meo : Baik... saya pilih atau..
Perompak : ??????

kesah ini terjadi nak menyambut bulan puasa, nenek bertanyakan saya, "besok jadi ke kita puasa?" saya jawab, "tak jadi nek, kita puasa lusa. nenek saya kata "engkau pergi tanya kawan, entah-entah radio kau salah tak"

 satu hari nenek marahkan saya, dia kata "hari-hari beli surat khabar, buat habis duit aje...surat khabar semalam tu elok lagi"

KENAPA ARNAB SUKA MAKAN LOBAK?SEBAB LOBAK MEMANG MAKANAN ARNAB.KENAPA ORANG TUA TIDAK ADA GIGI? KERANA ORANG TUA MEMANG TAK ADA GIGI KAN?BETULKAN .......

SOALAN BODOH: PISAU APA YANG BOLEH DIANGGAP PANJANG JUGA!
JAWAPAN TOLOL: PISAU BELATI KOT (tali belati panjang juga kan?)

Bunga yang busuk dipanggil bunga tahi ayam.....

ada sorang budak yang nak guna public phone.dia ada seposen.tapi puas dia cuba tapi masih tak dapat nak tepon.kenapa? jawapan: sebab seposen yang dia ada tu adalah 2 keping syiling 5 sen.

kenapa kita melintas tengok kiri dan kanan,sedangkan ayam melintas terus aja.jwpnye nak tahu ke....sebab ayam dah ada mata sebelah kanan dan kiri.....hahahahhah

ABU BAKAR ELAH NAIK MOTOR.. TIBA-TIBA TERSEREMPAK DENGAN POLIS DAN POLIS TELAH SAMAN ABU BAKAR ELAH. ABU BAKAR ELAH SANGAT PELIK KENAPA DIA KENA SAMAN SEDANGKAN SEMUANYA SERBA LENGKAP DAN LESEN PUN ADA ...? KENAPA DIA KENA SAMAN.... SEBABNYA DIA NAIK MOTOR 3 ORANG. ABU.....BAKAR...DAN ELAH

dalam sebuah bas, terdapat ramai penumpang. tiba-tiba,bas itu terbabas ke dalam gaung dan meletup.apakah yang tidak mati???? jawapan:road tax

Biatang apa kalau dikahwin jadi senjata ? Jawapan dia ialah lembu kahwin kambing. lem+bing

pulau pandan jauh ketengah, gunung daik bercabang tiga, kg pandan ada di cheras, pulau indah ada kat kelang

Perbualan ini berlaku di antara seorang abang dan adiknya. Abang:Adik...!!!mana 'car key' abang????
Adik:Haperrlaaa bodo sangat abg. nie....semua orang aderr kaki kannn??????
Abang:woi!!!!!! cakap lerr baik2 sikit, aku cari kunci kereta lerr bukannyerr kaki...!!tu laaa bodoh sangat. Waktu kecik org. suruh belajar tak mau, bilerr dah beso barulerr nak nyusahkan orang......bodo....!!!!!!
Adik:(bengang jerr...)

PDALAM BANYAK BANYAK KAPAL,KAPAL APA TAK BOLEH BELAYAR?JAWAPANNYA:KAPAL TERBANGLAH!!!

Cikgu: Hujan emas dinegeri orang,hujan batu dinegeri sendiri.Lebih baik dinegeri sendiri.Apa pendapat kamu Hani?
Hani: Saya rasa lebih baik dinegeri orang.
Cikgu: Kenapa kamu kata begitu?
Hani: Kalau hujan emas tentu kita kaya,kalau hujan batu tentu jadi bencana alam...betul tak cikgu
Cikgu: Emm...

rumah apa orang takut nak pegi? tapi ramai jugak yang berebut nak pegi nyer... jawapan nyer rumah hantu...siap kena bayar lagi nak masuk.

Antara tentera kita dan tentera Indonesia... tentera mana lebih pandai.... tentulah tentera kita .... kerana tentera kita dipanggil cikgu....

ada sebuah keluarga menaiki sebuah motor tanpa memakai halmet...tiba tiba keluarga itu ditahan oleh seorang polis trafik untuk disaman kerana tidak memakai halmet...tiba tiba si ayah dalam keluarga itu berkata 'MAAF TUAN..MOTOR SAYA DAH PENUH..DAH TAK ADA TEMPAT UNTUK TUAN TUMPANG'

Ada 3 ekor burung sedang bertenggek didahan sebatang pokok. Ali:Macamana nak tangkap ketiga-tiga ekor burung tu secara serentak ? Adik: macammana ya,Ali:senang aje ambil kamera dan tangkap gambar 3 ekor burung tu...tak gitu.


pada satu hari, menteri kesihatan telah melawat hospital sakit jiwa di tampoi.ketika beliau dalam perjalanan naik ke pentas,dia telah berjumpa dengan seorang pesakit. pesakit:apa awak buat kat sini? menteri:saja jalan-jalan pesakit:apa kerja awak? menteri:saya menteri kesihatan pesakit:ssssy jangan cakap kuat-kuat dulu saya cakap macam tu laa. menteri:bengang. ?????????????@

Hujan emas dinegeri orang hujan batu dinegeri sendiri, saya rasa pendapat itu salah, kerana kalau hujan emas tentu kita kaya, kalau hujan batu tentu menjadi bencana alam.

Anis: Adik name ape ????
Sopian: Name saye Sopian.
Anis: Kakak bukan tanye nama kau, name adik kaulah.....
Sopian: (dalam hati) Malunya aku....

banyak-banyak buah. buah apa yang bermula dgn huruh N? jawapnya perlu disebut dgn bunyi sengau spt: Nurian, Nempedak, Nambutan, Namggis,Nangsat Nan Nain-nain. Kah kah kah Berdekah.

INI BUKAN LAWAK.. FAKTA: Cuba renung sejenak nama-nama tempat di Pahang Darul Makmur: Sungai LEMBING(Kuantan), Bukit TINGGI(Bentong), Bukit Kuman (Raub),Pulau TAWAR(Jerantut),Pulau MANIS(Pekan),Batu KURAP(lipis), Batu PAPAN(Bera),Sungai KUCING(Jerantut),Pulau RUSA(Pekan)..etc
da tak guna kan!!!!!!!!...Betul Tak........

soalan :Apa pasal burung bangau tidur dengan sebelah kaki.... Jawapan:Dia punya pasallah nak tidur sebelah kaki... kau sibuk apasal...keh.keh.. lawaknya (gelak ramai-ramai)

ANJA: Kereta apa kalau pemandunya tertidur..tidak apa..masih boleh pulang kerumah? AYANG: Ala senanglah itu.. kereta lembu??!! ANJA: Ayang andai...

ATUK: Ikan apa yang tinggal di darat? CUCU: Tentulah IKAN MASIN! ATUK: (tak mau mengalah)...bukan IKAN KERING! CUCU: Samalah tu tuk...

MILAH: Kenapa Ikan tinggal di air? TIMAH: Sebab dia tak ada rumah di darat! MILAH: Salah..sedangkan ikan tinggal di air, manusia dapat menangkapnya..kalau tinggal di darat lagilah senang manusia mengejarnya?!//

Kenapa kebiasaannya orang yang janggutnya lebat dan panjang, kepalanya botak ??? Jawapan sebab ia terlalu banyak berfikir bagaimana hendak mengurangkan kelebatan janggutnya ..! (Jangan marah ye....! )

Hari ini malang betul, Pagi tadi dikejar anjing gila, ptg dimarah peniaga gila, baru tadi di kejar org gila, sekarang msg ni di baca org gila. Hehehehe

banyak banyak ikan. ikan apa tiada ekor dan sirip jawapannya ikan dah kena siang,

kenapa ayam makan guna paruh ? sebab ayam tak de tangan

2 org atlit telah memasuki pertandingan olahraga, seorg gemuk dan sorang kurus, cuba teka sapa yang laju.....jwpnya... dua² kalah..sebab yg gemuk memang lah lambat sebab dia memang gemuk, yg kurus tu pun kalah sebab dia kena tiup angin dan dia pun terkebelakang juga...hihihii.apa macam

Cuba anda fikir, tempat mana yang paling jauh...dah teka....yaaaa...tempat yang paling jauh ialah di belakang badan anda. Betul tak...cuba pusing dapat tak anda menemui tempat nye

bagaimanakah cara memasukkan seekor gajah dalam peti peti ais,tak tau...senang jer...ambik gajah,buka peti ais,masukkan gajah dan akhir sekali tutuplah peti tu,alah begitu mudah, aku pun boleh buat.....

Satu hari seorang jutawan melawat ke Taman Bahagia, Tg. Rambutan. Jutawan: Sayalah Jutawan.......Apa kabar??? Pesakit mental: Ello encik, jangan cakap itu macam.....dulu saya cakap itu macam, sekarang tengok, saya sini jugak duduk...Jutawan: ???

sekiranya anda merasakan hidup mu masih dalam kegelapan, maka datang la.. kepada Tuhan... tetapi sekiranya anda masih juga merasakan hidup mu masih dalam kegelapan maka bersedialah untu membayar bil elektrik anda... jangan lupa ok...hehehe

ada seorang ninja dan seorang samurai,masing masing mengaku boleh bergerak laju {muncul dibelakang orang } kedua duanya laju .siapa lebih laju berggerak dari diaorang,{JAWAPANNYA angin yg terhasi dpd pergerakan mereka.

Seekor itik melakukan magic menghilangkan sebatang kayu kepada seekor cicak. Apabila selesai menghilangkan kayu itu, cicak pun menepuk tangannya kerana gembira tetapi tiba-tiba si cicak menangis!! Kenapa cicak menangis?? Sebab tangan cicak tu melekat !!! jangan marahh...!!!

Seorang suami yang dalam keadaan tenat, telah memanggil isterinya utk memberi amanat terakhir. "sayang, jika abg mati.. abg hendak sayang kahwin dengan Abu.. yea.." kata si suami. "Abu! bukan ker Abu musuh abg???!!!" tanya si isteri. "Betul... Abg nak dia rasa bagaimana azabnya Abg selama ini..." "??gkrzzxxx???!!"

cari cari tak jumpa cari cari tak jumpe so ape yg dicari?????????apelak susahnye cari benda yg tak de maemang laaaa tak jumpe walau pun seribu tahun buat penat ajeeeeekannnnnn

antara motosikal dengan kereta yang mana paling tua? jawapannya: motorsikal kerana ia mempunyai tungkat.

sekiranya kambing naik kapal terbang, gajah naik kereta , tikus naik basikal, manusia naik apa? jawapannya tentulah manusia naik heran yer tak

orang makan limau buang kulit, orang makan kulit buang apa? jawapan:buang tabiat

saye nak bagi teka-teki.kalau seorang dia tau,kalau dua orang pun dia tau,tapi kalau tiga orang dia tak tau,kalau empat lagi tak tau,apakah jawapannya.kentutla sebabnya fikir sendiri

Ezra:F'zuan, kalau ayam berkokok!Harimau ? F'zuan:Harimau mengaumkan.. Ezra:Kenapa harimau mengaum?Jawapannya mestilah hari mahu siang ...... F'zuan ye tak ye jugak ya????

Dalam banyak-banyak air,air apa yang paling berani??? Jawapan :air terjun


Beza antara badan kurus dengan lidi kurus ialah badan yang kurus tidak boleh dipatahkan tetapi lidi kurus boleh dipatahkan

Kenapa Superman memakai baju begitu ketat??? Jawapan: Kerana beliau memakai baju bertanda 'S'maknanya "small"

dalam banyak banyak email email ape paling panas?.........hotmail la

BANYAK-BANYAK AYAM, AYAM APA ADA TUJUH KAKI? JAWAPANNYA; AYAM YANG BERADA DI KAKI LIMA.

"Macamana ya nak menguruskan badan?" tanya seorang kawan, membernya menjawab,"Pegilah ke kampung "Slim" di "Slim River", tentu kau pun akan 'slim'...hehe..

CIKGU:"Semua murid-murid sila beritahu pasukan mana kamu hendak, ada 'RUMAH BIRU, KUNING, HIJAU dan MERAH',Fauzi, kamu rumah apa? FAUZI:"Rumah PUTIH, cikgu!" CIKGU:"Apa?, mana ada pasukan PUTIH!" FAUZI:"Alamak, maap cikgu, saya ingat cikgu tanya warna cat rumah saya la.."

"Antara Motor dan Kereta yang mana lebih tua....? Jawapannya:Motorlah ,sebab motor pakai tongkat ' Manakala kereta tidak ada tongkat.He!he!he!..

ANAK:"Kenapa Mak taruk kari dalam peti sejuk?" MAK:"supaya tak basi.." ANAK:"Kenapa Ayah berkumur Ayah?" AYAH:"buang air liur basi.." ANAK:"..kenapa tak taruk dalam peti sejuk?" AYAH & MAK:???

Satu Ujian telah dilakukan keatas pesakit jiwa dimana jika mereka lulus ujian tersebut mereka akan disahkan tidak gila lagi.Doktor menyoal pesakit pertama supaya menyatakan benua apakah terbesar didunia....Jawapan pesakit betul iaitu benua asia tapi doktor menidakkannya..jawapannya benua afrika.....akhirnya pesakit tersebut dimasukkan semula ke pusat pemulihan semula bersama-sama doktor tersebut....

dalam banyak2 tikus,tikus apakah yang tak ada kaki?????jawabnya****tertikuslah****

apa kenderaan yang pemandunya ramai dan seorang penumpang, jawapannya= kereta mayat

Seorang doktor Hospital Sakit Jiwa berjalan sekitar hospital melawat pesakit. Beliau terdengar suara orang menyanyi. Setelah melihat pesakit doktor merasa hairan kenapa pesakit menyanyi dalam keadaan terlentang dan meniarap. Doktor terus bertanya kenapa awak tadi terlentang sekarang meniarap pula. Lalu pesakit menjawap tadi side A ini side B pula.

3 rakyat England, Amerika & Singapura terbabit dalam petandingan memanah tembikai yang diletakkan diatas kepala seseorang. Peserta England memanah. Supppp! tepat. Ia berkata : I AM ROBIN HOOD ! Peserta Amerika..... Supppp! tepat. Ia menjerit : I AM SUPERMAN ! Peserta Singapura ..... Supppp! Terkena kepala orang itu.Katanya : I AM SORRY !

DIDALAM BILIK DARJAH CIKGU BERTANYA SATU SOALAN KEPADA MURID TAHUN 1. CIKGU : APAKAH BENDA PALING KECIL DALAM DUNIA. MURID A : KUMAN CIKGU. MURID B : SALAH CIKGU. CIKGU : JIKA SALAH APA JAWABNYA ? MURID B : ANAK KUMAN CIKGU ! CIKGU HANYA SENYUM KAMBING.......

bilangan 'sa tu' ada berapa sebenarnya, jawapannya 3 kerana 'sa' adalah satu (bahasa kelantan)bermaksud 1, manakala 'tu' adalah bahasa orang putih bermaksud 2

Malaysia antara negara terkaya didunia sebab negerinya perak, sungainya besi, kapalterbangnya mas, pasirnya juga mas,buayanya tembaga,duriannya ada emas ada tembaga, belimbingnya besi.

Ada tiga orang asli naik satu motosikal. tengah jalan ditahan polis.dia tak berenti tapi kata, nanti jap encik. 5 minit lepas tu dia datang balik.polis tu tanya tadi kenapa tak berhenti? dia jawab dah tak de tempat untuk bonceng. sekarang saya dah hantar kawan saya tu. silalah naik.

Seorang budak melihat seorang perempuan mengandung sedang berjalan di supermarket dan bertanya pada maknya. apa yang berada di dalam perut perempuan tu? mak dia kata baby dialah.Anak dia jawab jahat sungguh perempuan itu.sanggup dia telan baby dia.

Negeri mana di malaysia yang paling sesak penduduknya?Jawapannya negeri perak.Sebab rakyatnya sampai duduk dalam parit.

Kalau awak bawa basikal tua bersama beruk dengan beruk ada di depan dan awak menunggangnnya..orang akan kata beruk awak...tapi kalau awak di depan dan beruk ada di belakang..maka orang akan panggil awak...apa? Jawapan: awak beruk la...

ape akan jadi jika penjual aiskrim pergi ke bulan? jawapannya: nanti berkuranglah seorang penjual aiskrim di muka bumi ni!!!!

hai?kenapa orang putih takut orang hitam? sebab!!!!! bila tak ada lampu orang putih selalu langgar orang hitam??????

mat pegi klinik dan bertanya pada doktor tentang penyakitnya...,doktor menasihatkan dia supaya memakai cermin mata...mat:"jadi saya sudah boleh membaca ke...?" doktor:"ya" dengan gembira mat melompat dan berkata "aku tidak buta huruf lagi!!aku sudah boleh membaca..."

Jepun, Janda dan .... Janda jalan-jalan, Jepun jalan-jalan juga. Janda jeling-jeling jepun, jepun jeling-jeling janda juga. Jepun jerkah janda. Janda jerit JEPUN JAHAT! JEPUN JAHAT!

perrgghhh... memang bestt pantun nie... sapa nak belii...???!! ahh... nie nak jual pantun sat.... ANAK KAMBING HILANG DI SAWAH, ORANG KAMPUNG SIBUK MENCARI, JIKA TUAN/PUAN TEKAN KE BAWAH....., > > TUAN/PUANLAH KAMBING YG KAMI CARI!! Muahahahaahahahahahaa!!!

beliau berjalan, beliau terdengar suara orang sedang menyanyi kalau tidak silapnya. Tapi yg hairannya.beliau melihatpesakittu..menyanyidalamkeadaanterlentang..tiba-tiba tak lama kemudian dia meniarap pula..sambil menyanyi Doktor itu terus bertanya " Kenapa awak tadi terlentang....tapi sekarang meniarap pula" Lalu pesakit itu menjawab " OOooo tadi Side A..ini Side B pulak "

ada seorang ibu dan anak lelakinya yang baru berusia 7 tahun ,berjalan-jalan di Shah Alam Mall....tiba-tiba, si anak terlihat seorang perempuan mengandung lalu berkata; Anak : "Mak....ada apa dalam perut pompuan tu?" Mak : "Ada baby....." Anak : "MAKKKK....KENAPA DIA MAKAN BABY DIA!!!!"

penggiraan untuk satu minggu = besok, lusa, tulat, besok lusa, besok tulat, kongkelat, minggu depan, heee...

sorang popuan kelantan nak beli ikan keli kat pasar,dia pun tanya kat penjual tu"kawe nak beli eken keli-sa je boleh ka"(ikan keli seekor),penjual kate tak de la ,sebab dia jual ikan tak jual kereta"makcik ne pun marah la sebab ikan ade kat situ"lastnye balik gitu je...'

kenapa sotong dan ketam tak boleh jalan ke depan. jawapannya sebab ketam merangkak ke tepi, dan sotong kan berenang ke belakang bukannya berjalan.

soalan:banyak² gurun...gurun aper yang ader public phone??? jawapan:gurun, kedah

kenapa org Kelantan 'makan tak cukup? dan kenapa org terengganu 'makan' lebih? jawapan: org Kelantan 'make'- tak cukup huruf 'a&n', org Terengganu 'makang'- terlebih huruf 'g'

diantara Ralf Schumacher dengan Michael Schumacher siapa yang paling kaya ? Jawapannya : mestilah Mr Schumacher (bapanya) yang kaya sebab dua dua tua anak beliau,masyuk.

A bertanya kepada B : bolehkah awak berbahasa Thai? B: boleh! high-high sun high, sun cow die tie A; ? B; maknanya ialah "tinggi-tinggi si matahari, anak kerbau mati tertambat........ A & B; ha....ha...ha....ha....ha...

mengapa burung bangau berdiri satu kaki? sebabnya kalau ia berdiri dengan dua kaki ia akan jatuh. betul tak?

Bola aper yang kite tabik?Jawapannyer bola golf ler!!kah!!!kah!!!kah!!!

Banyak banyak kaki, kaki apa yang selalu mabuk? Jawapannya ialah KAKI BOTOL la... takkan kaki bangku lak!

dalam banyak-banyak ikan, apa ada ketiak...." ah jawab korang semua....nak tau jawapannya.... PENJUAL IKAN LER.....hihihi!!!!!!!!!......


Ahmad :Datuk saya walaupun umur dah 90 tapi tetap muda.. Ali:Betul ke?,apa rahsia yang datuk awak amalkan... Ahmad:Tak tahulah yang pasti nama dia Muda. Ali:????????

AMIN:"Nak buat macamana la, 'ditelan mati mak, dibuang mati bapak..", JOE:"Ala, ape nak susah, kau 'kulum' je laa..toksah buang ataupun telan.." ???

Seorang wartawan barat bertanya sharon: " Berapa Palestin dibunuh hari ini?" Sharon : "Itu kami tak kira, Yang penting berapa masih tinggal kerana missi kami hanyalah membunuh". Wartawan : ???#drakula@@kejamnya....

banyak -banyak manusia, manusia apa yg pakai seluar dalam dekat luar: jawapanya ialah superman

Jikalau gajah naik kereta,harimau naik motosikal,anjing naik basikal dan binatang lain naik bas dan soalannya ialah manusia naik apa???? tentulah manusia naik hairan betul tak??

mana satu yang kuat semut atau gajah??? mestilah semut jawapannya,sebab semut boleh mengangkat benda yang lebih berat darinya tapi gajah tak boleh betul tak???

kita makan ayam,kalau ayam jadi orang,orang jadi apa? jawapan:orang jadi banyak

aku terpaku memandang wajahmu.. hati ku tertanya2 benarkah ini?!! nafasku bertahan.. kau tunduk segan.. lalu ku berkata "kau kentut kan"..

dalam anggota badan ayam apa yang tidak disebut ayam ... paha ayam juga..kepak ..kepak ayam juga.. kaki..kaki ayam juga.. tapi cuba kalau kuning telur tak disebaut ayam kan.. haaaa.. ahh

dalam banyak2 kuda kuda apa pandai menari kuda kepang

dalam banyak banyak ikan, ikan mana mengiau? ikan keli lah.. sebab ada misai kucing. hahha

Kucing mengiau, kambing mengembek, lembu menguak,ayam berkokok, harimau........???? Cuba la...jawab....! Salah jawapan awak tuuuuuu....! Ni ha jawapannya.," bila ayam berkokok hari mau SIANG LA...."

ADA SEORANG BUDAK BERNAMA ALI. BAPAKNYA BERTANYA SURUH DIA BELI ,"KACANG HIJAU,GULA,SAGU,SANTAN KELAPA,GARAM DAN GURIS API".BAPANYA HENDAK MASAK BUBUR KACANG.APABILA SAMPAI DI KEDAI ALI TERLUPA BENDA APA YANG BAPANYA SURUH BELI.DIA PUN BERTANYA KEPADA PAK CIK KEDAI ITU,"BAGI SAYA BUBUR KACANG SATU PERIUK".

Hari ni, cikgu ajar Ani tentang tisu dalam badan. Selepas pulang dari sekolah. Tiba-tiba,tangan mak terkena pisau,lalu meminta tisu kepada Ani. Ani: buat apa ambil tisu dalam badan kita dah ada tisu. Mak: !!!!??????

Latihan melancarkan lidah: Cuba sebut betul-betul kedua-dua nama binatang nih, 'buaya, biawak" ulangkan sebutan laju-laju. Hasilnya: anda akan tersebut'biayak, biaya' betul tak?????

masa belum kawin, makwenya langgar batu, dia marah maki kamun batu tu, "celaka punya batu, menyusahkan orang aje" Bila dah kawin, isterinya langgar batu dia kata "Apalah awak ni, buta ke! batu sebesar tu pun tak nampak" heee....

Dalam banyak-banyak pisang, pisang ape yang orang tak boleh makan.(keras)Jawablah oiiiiiiiiiiiiiiiii Jawapan dia Pisang gading.Kan gading keras hi hi hi hi hi

ORANG ZAMAN SEKARANG NI SUDAH MALAS NAK MEMBACA. SAPA KATA MALAS,DALAM SEHARI AKU BACA 10 KALI TAU. BACA APA? SURAT CINTA.

ada seorg perempuan mencari cincinnya yg hilang dibawah cahaya lampu di tepi jalan.Lelaki:apa yang kakak cari?Perempuan:Cincin akak hilang?Lelaki:Kat mana hilangnya.Perempuan:Disana(menunjuk kearah tempat yg gelap)Lelaki:Kenapa kakak cari disini.Perempuan:Sebab dekat sini Cerah!!!!!!!!

Dalam negara kita MALAYSIA yang tercinta ni,negeri manakah yang paling ramai penduduknya??? Cuba la teka.....! Tak tahu ke..? Jawapannya negeri PERAK....! Ni, buktinya... Oleh sebab terlalu ramai penduduk negeri Perak, ada yang tinggal di DINDING, ada yang tinggal di PARIT dan ada yang tinggal di LUMUT...!Kah..kah..kah..!

KITA PANTUN SIKIT LAGI BOLEH? pucuk putat layu, pucuk pauh kembang duduk dekat malu, duduk jauh bimbang.. KENAPA PANTUN PULAK?...tengah cari idea katun lak!

banyak 2 pokok ,pokok apa yang paling berani. jawapannya:pokok pisang kerana berani mengeluarkan jantungnya

diantara org melayu dan orang putih siapa lagikuat jawapan:org melayulah pasal org melayu makan pucuk PAKU jambu BATU haa tak hebat ke tu makan paku ngan batu

soalan :kenape ade orang yang tak suka main komputer??? jawapan :sebab die takde komputer!!!

Kat mana nak tengok ayam berkaki tujuh ? Jawapan : Kat kaki lima (kaki ayam dua ditambah dengan kaki lima, jadilah tujuh)

Ct ader teka-teki,hope u all enjoy :- Ada seko lipan.....dia jejalan sengsorang....pastu...bile sampai kat bus stop.....tetibe jer satu kaki die tak jejak tanah....nape???????. Jaapannya : sebab die tahan bas!!!!..

KAT PASAR MALAM , ADA SEORANG PENIAGA CINA MENJUAL JAM."INI JAM MANYAK BAGUS WOO, BARU WAA.. BARU WA..",KATA CINA ITU KPD SEORANG LELAKI. TIBA TIBA LELAKI ITU MEMUKUL CINA ITU DGN TERUK. RUPA-RUPANYA LELAKI ITU MENYANGKA CINA ITU MENGGELARNYA BARUA, SEDANGKAN CINA ITU BERMAKSUD JAM ITU "BARU LA". HA.HA..HAA..BARUA..BARUA..BARUA!

Mata apa yang paling besar? Jawabnya: Matahari

banyak-banyak benda, benda apa yang bila dipotong tetap panjang juga.....pelik kan, kan, kan jawapannya: kacang panjang la....bila dah dipotong buat lauk, orang tetap panggil kacang panjang......betul tak?

dalam banyak-banyak haiwan.haiwan apakah yang duduk atas kepala jawapan: kutu lah apa lagi

jika orang kata mugila apa mujawad jawapan:mu lembu betul tak

Ada sebuah kapal yang besar sedang berlayar di tengah lautan yang luas. Kemudian, datanglah seekor gagak hinggap di layar kapal tersebut. Tiba-tiba.....kapal tersebut tenggelam ke dalam lautan nan luas itu. Apakah yang nampak? Jawapannya: "Nampak sangat korang kena tipu."

dalam banyak-banyak haiwan.haiwan apakah yang kedekut? jawapan: kuda sebab dia berlari bunyi kedekut

dalam banyak-banyak ikan.Ikan apakah ttidak boleh berenang jawapan;ikan plastiklah ha....ha....betul tak

Dalam sebuah kampung ada seorang tua yang tinggal bersendirian.Suatu hari,seluruh kampung gempar apabila orang tua itu menjerit sambil berlari-lari.Datang seorang pemuda,lantas menyapanya. Orang tua itu menjawab"gigi palsu saya hilang"

diantara beribu ribu spesis haiwan... yang manakah diantara haiwan tersebut yang KAYA dan KEDEKUT... kaya jawapan nya ialah BERUANG:ber (wang)banyak duit kedekut jawapan nya ialah KUDA:pasal apabila kuda berlari maka kedengaran lah bunyi kede..kut...ke...dekut...ke.dekut

Gunung tertinggi di dunia ialah Gunung Everest. Tetapi cuba kita fikirkan, sekiranya kita berdiri di atas gunung tersebut adakah kita lebih tinggi dari gunung tertinggi di dunia itu.MUSTAHIL BUKAN,tetapi percayalah.

pasal apa orang parti keadilan tak pakai atau membeli kereta keluaran proton iaitu proton waja.. mari...mari... kita tengok apa jawapannya... pasal W=wan-A=azizah=J=janda-Anuar...itu lah ceritanya

Tahukah anda, antara semua orang di dunia ini, ada jenis orang SERBA tidak tahu. contohnya, orang ini tidak tahu memandu kereta,bekerja malahan tidak berpakaian.Dan nama orang itu ialah ORANG UTAN (jangan bocorkan rahsia ni)

Apakah hubungannya antara kamu dengan adik perempuan mak saudara kamu(saudara kandung mak saudara kamu), yang mana adik perempuan mak saudara kamu itu bukanlah mak saudara kamu.... ***Jawapan: Dia adalah mak kamu sendiri

Antara spesis ketam-ketam , ketam mana yang tidak boleh menyepit ??? Jawapannya ialah: jeng...jeng...jeng.... Ketam Kayu

dalam sebatang pokok pisang ada daun pisang, jantung pisang, pelepah pisang, buah pisang, ada satu bahagian orang tak sebut pisang, apa dia? jawapannya tekalah dulu...'itu tidak tepat! (kata halim roda impan) 'itulah yang kita cari, kelopak jantung!' heee.....

Kalau anda sememangnya bijak bistari, berapa panjangkah jarak diantara Timur dengan Barat. JAWAPAN:Jawapannya ialah SEPANJANG HARI kerana matahari terbit pada awal pagi di sebelah timur dan terbenam di sebelah barat

dalam banyak- banyak bank, bank yang manakah selalu rugi? jawapannya bankrap.

dalam banyak banyak mangkuk,mangkuk apa tidak boleh dimakan?jawapannya `mangkuk tandas.`

pada suatu hali,ada pertandingan menyebelang sungei.siapo yang menang dapat kawin ngan anaknya. dalam sungei ilu ada buaya.selepas itu ada olang tolak orang depan.dengan lajunya dia berenang.selepas itu raja ucapkan tahniah kepada dia.selepas itu dia cakap siapa yang tolak aku.......kah......kahg

Kalau semua perempuan jadi lelaki,apa akan jadi? Beri 2 jawapan.Jawapan 1:Lelaki jadi banyaklah. Jawapan 2:Lama-lama orang akan jadi sikitlah. Sebabnya takkanlah lelaki nak kahwin dengan lelaki.Macam mana nak membiak.

Banyak2 ikan di laut, bila nak masuk ke sungai ikan apa yang masuk dahulu....jawapannya ialah kepala ikan....betul tak???

siapa tahu sungai manakah yang paling banyak sungai? tentulah sungai yg paling panjang kan... aii... bukan begitu.... sungai yang paling banyak air ialah sungai mississippi... betul tak?... sebab sungai ini paling banyak huruf i ..... kan.....

Kalau botak dihadapan ertinya banyak ilmu. Kalau botak dibelakang ertinya kuat menipu. Tetapi kalau botak dari depan kabelakang ? Banyak Ilmu Menipu.

Sedang dua pemuda berbual bual dengan rancak, tiba tiba mereka terdiam lalu lari lintang pukang apabila ternampak seorang polis masuk kekedai kopi. Soalan: Mengapa pemuda pemuda tersebut lari? Jawapan: Polis mengejar mereka. Itu aje!

Siapa nak tahu ..?Kenapa Ketam Berjalan mata kat luar....!!sebabye adalan ........Untuk melicinkan kayu...betul tak....!!!

dalam banyak-banyak kereta,kereta apa yang paling panjang????jawapannya ialah kereta api.

selalunya kita lihat rumah kampung mempunyai empat tiang utk. berdiri teguh.Tetapi ada sebuah rumah yg. mempunyai satu tiang sahaja.Tekalah.... jawapan:rumah burung

Ada 4 orang sedang sembahyang berjamaah Semasa berjamaah, A ternampak pencurilalu dia berkata"eh ada pencuri" B menjawab"dalam sembahyang mana boleh bercakap" Si C pula berkata"nasib baik aku tak bercakap"

Seorang kapten memarahi seorang prebet di sebuah padang tembak.... Kapten: Ali, awak ni bila latihan menembak, semuanya SIPI.... Sekarang, pergi ke sana dan tembak diri awak sendiri (dengan perasaan marah)Prebet: Baik tuan!! (Sepuluh minit kemudian) Kapten: Ali, macam mana? Berjaya awak tembak diri awak? Prebet: SIPI lagi Tuan!!

Dua orang polis sedang mengejar seorang perompak bank hingga sampai di sebuah jalan yang mati... Polis1: Jangan bergerak!! Angkat kaki awak ke atas!!Polis2: Eh, kenapa kau suruh dia angkat kaki ke atas?Polis1: Kalau aku suruh dia angkat tangan, dia boleh lari... Jadi, aku suruhler dia angkat kaki...


************************************************************

waah ! panjang , kan ? okay ,x pelah smpai sini je .. sorry kalau ada terasa hati dgn lawak ni , aku copy and paste je ..  :) kbhaai , Assalamualaikum , awak semua ~




Wednesday, 14 November 2012

Packing



# Packing - packing #

Assalamualaikum ,Hye ! 

See my title ? absolutely packing . Actually , aku akan pergi kem kat Scout Inn , Seberang takir pada 15 - 17 November 2012 .. lama tak ? normal lah tu .. wah !aku tak sabar - sabar nk gi kem esok . kat sana , kem tuh buat activity best sangat sangat such as Archery ( memanah ), Paintball , Abseiling (panjat-panjat) and so on .

Wah ! tengok cam mnarik je kan ? ermm . ofccozz aa sbb yuran dia tuh dah menunjukkan bahawa dia ni mmg best , the fee about RM100 only.Oh my ,berbaloi - baloi ! bukan aku nak bajet , dah mmg pengajur ni ckap berbaloi cause makanan yang disediakan , tempat penginapang berAIR-COND dan activity yang best-best mcam yang saya cakap tdi tuh ..

Classmate aku yang gi sorang je , iaitu Fatimah Zahirah .she is talkactive + sporting . she also can make a lonely become a noisy. conform tak boring Eh,lupa lah pulak ! ade sorang agi classmate aku named Puteri Nabilah . She is rich . Ayah dia ni succesful bussinessman . woah ! kelas 1 Khadijah ada 2 orang jugak ( T-mah & 'Ainun ) so semua form1 puteri just 5 orang je la .sikit je . tpi putera form1 pulak tak pasti berapa orang * sekolah aku klau p'puan panggil puteri klau laki2 plak panggil putera * hehe .don't feel weird . =)

Bile Azan dah berkumandang pada hari ini ( 14/11/12 ),buku catatan amalan kita diangkat . ampun dan maaf dri hujung rambut hingga hujung kaki andai kata ade buat silap dan salah .. jangan lupa baca doa awal dan akhir tahun yer ! # SALAM MAAL HIJRAH # 

Bubye semua , Assalamualaikum ..

To all People : Jadikan tahun depan lebih baik daripada tahun lepas ..Allright ? 


It's a new day !













Friday, 9 November 2012

Now, I have a lesiure time


Assalamualikum,hyep!

Ouh , kesian blog aku . berhabuk dah aku tengok , tpi takper  aku boleh tiup balik .ermm ,memandangkan aku boleh grab a chance untuk bercuti lama-lama , Insya-ALLAH aku nk update blog selalu. harap-harap begitulah ..=_= Now , I have a leisure time to do a good deed . mcam lah aku ni baik sangat-sangat ..

Pada cuti akhir tahun ni , aku nak buat perkara yang best-best like playing computer, travel anywhere or anything else. Tahun lepas , family aku tak gi mana-mana pun just balik kampung kat kedah je pastu gi kenduri kat Penang and then, balik tuh singgah umah mak sedara kat KL dan balik lalu ikut cameron tu.
tapi tak duk lama-lama pun kat situ cuma singgah kedai beli buah strawberri . tahun , ni aku nak bodek ayah ngan umi aku gi kat jalan-jalan.. hehehe

Oh lupa ! aku nak fulfill my leisure time dengan lukis-lukis jugak .Actually , aku ni minat lah jugak lukis ni . lukisan aku ni x cantik mana pun sbb aku baru je nk start lukis- lukis ni . Tpi kan , klau aku lukis pun aku ni tak suka practice sbb aku pun tak tahu . dah puas melukis sTop , time bosan lukis balik . ade Sorang kawan aku kat sekolah ni , dia ni mmg minat sngat lukis . honestly speaking , lukisan dia tak lah cantik mana (*jahat)
hehee tpi bile di dah practice banyak kali okaylah jugak . bak kata pepatah      " Practices make Perfect "



okay lah , bubye ! aku nak gi dulu . HAPPY HOLIDAY , kawan-kawan !